Installasjon av Robotgressklipper
Installasjon av Robotgressklipper
Sammen skal vi sørge for at installasjonen går så smidig som og effektivt som mulig. Hva er det viktig at du tenker på nå?
Om du må kansellere eller endre på avtalen, må du gjøre dette senest to virkedager før installasjonen skal finne sted, slik at du ikke blir belastet for en avbrutt installasjon. Kontakt oss ved og klikke på - Kontakt oss - knappen nede til høyre.
I tillegg til bookingbekreftelsen er det en del nyttig informasjon som det er viktig at du setter deg inn i før montøren kommer hjem til deg.
Våre montører er erfarne og sertifiserte montører, men for å kunne utføre sitt arbeide hjemme hos deg så effektivt som mulig, er det noen forutsetninger som må være på plass fra din side. Vi ønsker også å gjenta hva som inngår i en standard installasjon.
Forutsetninger
- Robotgressklipperen må være på plass hjemme hos deg når montøren kommer
- Du, eller annen myndig person må være tilstede på installasjonstidspunktet
- Strømuttak må være tilgjengelig i nærheten av der hvor ladestasjon skal installeres. Dersom dette mangler må du kontakte elektriker.
- Gresset må være nyklippet før avtaletidspunkt (maks 5cm)
- Dersom du har lagt gressmatter må disse ha blitt plassert for minst 8 uker siden slik at plenen ikke blir skadet
- Plenen er ryddet for løse gjenstander
Hva inngår i en standard installasjon?
- Installasjon innenfor 10 arbeidsdager av en sertifisert montør
- Oppmøte og befaring sammen med deg
- Utpakking av produktet (dersom du har fått beskjed om at klipperen på forhånd må lades så gjør du det)
- Installasjon av alt medfølgende utstyr med profesjonelt utstyr
- Funksjonstest med fabrikkinnstilling
- Kort opplæring
Dette inngår ikke i en standard installasjon
- Ekstra arbeid i hager utover 1500 kvadratmeter
- Ekstra installasjonsmateriell som begrensingskabel, skjøteplugger og jordplugger etc.
I utgangspunktet skal det meste være solgt av utsalgsstedet. Men vår partner kan levere ekstra installasjonsmateriell ved behov - Pris per meter ekstra kabel: 11,- ink. mva.
- Hagearbeid og utjevning av plen
- Klipping av plen før installasjon
- Felling av trær, busker, planter etc.
- Arbeid på og med vanskelige grunnforhold som belegningsstein, steinete hager, asfalt, hardpakket grus etc.
- Snekkerarbeid
- Elektrikerarbeid
Hva inngår i feilsøking/diagnose?
- Utføres innenfor 10 arbeidsdager av en sertifisert montør
- Oppmøte og befaring sammen med deg
- 30 minutters feilsøk og diagnose
- Utbedring av feil dersom det er mulig på tiden som er satt av til oppdraget
Hva inngår ikke i en standard installasjon?
- Utbedring av feil dersom feilsøk/diagnose og feilretting tar over 30 minutter totalt
- Materiell for utbedring av feil. Dette kan f.eks. være ny begrensningskabel eller skjøteplugger
- Pris per meter ekstra kabel: 10,- ink. mva.
Dersom det er behov for å gjøre noe som er utenfor standard installasjon eller standard feilsøk, så kan vår partner i mange tilfeller ordne det. Det er viktig at du og montøren er enige på forhånd om ekstrakostnadene.
Vær oppmerksom på at installasjonen kan bli flyttet dersom det er for dårlig vær. Det kan være vanskelig å utføre en god installasjon dersom det regner for mye. Dersom det er store avvik i forhold til en standard installasjon forbeholder vi oss også muligheten til å avtale en ny tid med deg.
Etter installasjonen:
Reklamasjon på utført installasjon:
Dersom klipperen din ikke oppfører seg slik du hadde tenkt så kan det hende at noe har blitt feil ved installasjon. Før du kontakter oss ønsker vi at du sjekker om ladestasjonen din lyser grønt. Dersom den lyser grønt betyr det kabler fungerer som de skal. Det kan likevel hende at installasjonen er utført på feil måte og at grensekabel eller guidekabel må legges på nytt. Type feil som kan være reklamasjonssak er at:
- klipperen kjører et sted hvor den setter seg fast
- klipperen kjører over områder du ikke ønsker at den skal kjøre
- klipperen tar seg ikke videre til områder i hagen du ønsker at skal klippes
Dersom ladestasjon lyser grønt og du mistenker at det er noe galt med selve robotgressklipperen må du kontakte utsalgsstedet.
For mer info se: https://installasjonsupport.inselo.no/